Sam Fisher spočiatku zisťuje, že jeho dlhodobá spolupracovníčka Anna Grimsdottirová, ktorá ho doteraz zásobovala kľúčovými informáciami, sa nachádza v nebezpečí a preto znovu vstupuje do organizácie Third Echelon. Avšak tá už nie je tým, čím kedysi bývala. Je plná nekompetentných osôb a byrokracie, dáva mu do misie nekompletné či chybné podklady, nevyhovujúcu výbavu a neposkytuje mu nevyhnutnú podporu v situáciách vyžadujúcich rýchle rozhodovanie. Naviac sa hrdina dozvedá o trenici o politickú moc vo vedení Third Echelonu, takže si domýšľa, že celá hrozba vlastne môže pochádzať z vnútra tajnej služby.
Preto radšej odchádza a opätovne sa stáva utečencom, ktorý sa snaží Annu zachrániť na vlastnú päsť a dáva pritom najavo svoje city viac než kedy predtým.
Splinter Cell Conviction sa odohráva za ostrého denného svetla. Stredobodom hrateľnosti sa stáva fyzika, vďaka ktorej budete často improvizovať a po vzore Dead Rising používať rozličné predmety poruke - napríklad uchopenie obyčajnej stoličky či zablokovanie dverí posunutím nábytku (čo principiálne zvládajú i protivníci). Všetko ide dokonca tak ďaleko, že všetky objekty nachádzajúce sa na scéne de facto tvoria Váš inventár: tie menšie ako zbraň, tie väčšie napríklad k zabarikádovaniu sa.
Spracovanie bojov na blízko má nádych filmovej série Bourne. Môžete použiť násilie len na žoldnierov alebo teroristov, zatiaľ čo stráže a nepohodlných civilistov len na nejaký čas zneschopníte odporu. Bežní ľudia však pri prestrelkách obvykle radšej utečú ako v skutočnosti.
V hre nájdete novú, dynamickú umelú inteligenciu nepriateľov, ktorí tentokrát reagujú a správajú sa zakaždým odlišne - vrátane preskakovania prekážok a schovávania sa za nimi ala Gears of War.
Herné rozhranie obohatili dva prvky, ktoré uvítajú najmä príležitostní hráči. Jednak výstražný meter, podľa ktorého zistia, ako ďaleko je Sam Fisher od prezradenia. Druhý je ukazovateľ takzvaného hrdinského inštinktu, ktorý čas od času dovolí zbadať polohu protivníkov infračerveným videním.
Žánrovo zostáva piaty Splinter Cell steath akciou najviac príbuznou Chaos Theory, ale už to nie je o desaťminútovom čakaní v tieni na vhodný okamih. Dejiskom je husto obývaný a civilizovaný svet (bar, kancelárie, park s 300 ľuďmi...), kde Sam splynie s davom, ktorý tak poslúži ako pohyblivý úkryt, napríklad pri nepozorovanom preniknutí okolo ochranky, ktorej nesmie ukázať svoju tvár.
Nový grafický kabát.
Vyššia interaktivita s prostredím.
Veľká dávka najrôznejších inovácií.
Príbeh, ktorý Vás povedie mimo zákon.
Neotrepané multiplayerové režimy.
Hra vyžaduje neustále pripojenie k sieti internet!