The Elders Scrolls IV: Oblivion
Historia Elder Scrolls
Sága The Elder Scrolls je pre fanúšikov RPG žánru veľmi známa…
Všetko sa to začalo už pekne dávno a to v roku 1994 keď sa na svetlo sveta ukázala prvá časť tejto saga a to s názvom Arena.
Viete si možno predstaviť aká bola v roku 1994 grafika.
Ak nie tak si môžete sťiahnuť voľne šírenu verziu tejto hry a to na oficiálnej stránke :
http://www.elderscrolls.com/downloads/downloads_games.htm
O dva roky neskôr sa objavil Daggerfall, ktorý u hráčov vzbudil zlý dojem a to svojou slabou hraťelnosťou a to aj na tú dobu.
Až tretí výtvor Bethesdy nám ukázal silu a kúzelnú atmosféru RPG a to s názvom Elder Scrolls III: Morrowind. Ten sa objavil na monitoroch gamblerov a RPG maniakova až v roku 2002, prestávka 6 rokov sa vyplatila a hráči si hru pochvalovali. Neskôr ich potešili aj datadisky Tribunal či Bloodmoon…
Začiatok Oblivionu
Oblivion mal byť dalšie prekvapenie pre fanúšikov Elder Scrolls a tvorcovia začali na Oblivione “makať” hneď v polovici roku 2002… tentokrát chceli tvorcovia hráčom poriadne zatočit hlavu a ukázať ako má vyzerať pravé RPG-čko. Chceli do hry vložit prvky novej genarácie efektov alebo aj next-generation effects, využitie najnovších efektov a tieňovacích jednotiek, ale o tom až neskôr. Dá sa aj povedať, že prinutia hráčov kúpiť si nové mašiny aby túto gamesku rozbehali (tí už slintia a šetria). Tvorcovia sa rozhodli samozrejme zapliesť aj medzi
next-genaration konzól a to do Playstation 3 a nedavno vydanú konzolu X-Box360! Celkovo sa možme tešit na veľa nového ale aj starého.
Príbeh
Tentokrát sa príbehy dvoch blizkých Morrowindu a Oblivionu nezviažu a môžme slintať na trochu odlišný dej. Príbeh sa bude odohrávať v kráľovstve Tamriel či Cyrodil. Názov Oblivion vlastne môžme nazvať aj niečo ako peklo, ktoré sa po smrti cisára začnú otvárať. Cisár zomrie rovno pred vašimi očami, ale vkladá do vás nadej. Vkladá vám do rúk amulet kráľov, ten musíte dať nástupcovi trónu ktorý královstvo pomôže zachrániť. Môžeme však predpokladať, že ste to vy ktorý má všetko vybaviť … Po otvorení brán Oblivionu do sveta vniknú príšeri a je len na vás aby ste kráľovstvo ochranili a zachránili!
Bethesda sľubuje viac ako 80 hodín hrania a to s veľkou chuťou (len aby ste neskončili ako tí Čínania, ktorý zomreli pri Online hrách)
Prostredie a svet
Svet je hlavný prvok RPG-čiek, tvorcovia to vedia a popracovali na tom s veľkým úsilim. Ich hlavnou úlohou je vytvoriť svet veľky, taký veľký aby bol aj zábavný a zaujímavý pre hráčov. Hlavne aby sa v ňom hráči nestratili a poriadne zabavili. Design a celkový vzhľad je vďaka grafickemu spracovaniu úžasny… Bethesda sľubovala aj vysoký počet questov či vedľajších alebo hlavných. Ich úmyslom je hlavne to, aby ste hru neprešli na 100%, teda aby ste si hru zahrali aj po dohraní a skúsiť to dokončit naplno. Ďalším plusom je premiestnovanie sa do miest ktoré ste prešli, resp. išli okolo. To vám ušetrí čas, ale naopak prídete o veľa vzrušujúcich bitiek.
Systém bitiek
Bitky v RPG-čkách patria do hlavnej kategórie zábavy. Tie sa tvorcovia pokúsili poriadne prepracovať, aby sťe mali pocit akcie. Bitiek sa dotkli tie najväčšie zmeni a to ovplivnitelnosť správania postavy pri boji. Zvuk praskania štítu či otrasi pri jeho zasiahnutý budú patriť medzi takisto medzi prvkov boju, takisto, takisto aj boj v 3rd Person móde.
Bethesda sa netají aj výskytom krvavých scién…
Silu vašich úderov budú ovplivnovať hlavne aj vaše schopnosti ale aj miesto zásahov meču či inými zbraňami.
Animácie úderov sú prekrásne ale myslím si, že si ich budete môcť vychutnať len na silných strojoch. Pre vývojarov je asi najdôležitejší prvok hraťelnosť, ale predsa sa len na grafické spracovanie nevykašlali! Dôkazom vysokéj hraťelnosti je aj fakt, že budú tri spôsobi boja. Takisto sa budú dať odomykať rôzné kombá a pohybi a to v súvislosťi so vzrastajúcou úrovnou vašej postavy. Budete si môcť vylepšovať vlastnosti ako rýchlosť, výdrž, inteligencia a iné.
Povolania, strany zla i dobra
V hre budú rôzné guildy...
Tí zlý budú zlodejkovia a tí dobrí tentokrát mágovia a bojovníci. Takisto sa môžete tešiť aj na nové rasy. Ako postava si budete robiť v mestách povesť, teda všeobecní rešpekt! Každý váš čin sa vám vráti a to presne ako v realnom živote… emocie a nalady obyvateľov budú vyjadrované v podobe mimických výrazov!
Nová Radiant AI v Oblivione nám ukáže čo môže s nehraťelnými postavami robiť hlad či smäd, napr. budú kradnuť chlieb.
Tieto postavi sa budú správať podľa nálady (The Sims Séria).
Postavy budú žiť v realnom čase, teda 24 hodín, 7 dní v týždni.
Budú zamknutý v žalároch, baviť sa či kradnúť.
Podľa odhadov sa takýchto NPC postav bude vyskytovať okolo 1400.
Grafika a prostredie
O takejto hre môžeme povedať aj to, že v nej reálne žijeme.
Realná stránka je veľmi vysoká. Celkové grafické spracovanie je neuveriteľné. Engine hry je spraveny tak aby sa hodil do hry ako takáto. Grafika na nových konzolách má byť tiež veľmi reálna a ohurujúca, grafické chipy oboch next-generation konzôl by ju mali zvladnuť.
Krajina a prostredie sú spravene veľmi “živo” a to pomocou nových technológii, každy strom je detailne prepracovaný a vymodelovaní. Textúri domčekov sú krásne a takisto aj hradov.
Postavý sú prepracované na 120 %.
Efekty v Oblivione budú hru dvakrát zviďitelnovať a vylepšovať.
Celkový vzhľad budú vylepšovať najnovšie tienovacié technologie PS 3.0 ale aj staršie. Predpokladá sa, že na GeForce2MX si hru nezahráte Smile , takisto aj na pár kariet ATI ktoré nepodporú PixelShader 2.0, ale len PixalShader 1.1. Engine Havok by nám mal zpríjemniť fyzické vlastnosti hry a každemu predmetu prideliť fyzické vlastnosti. Očakáva sa, že Oblivion bude grafickým a fyzickým krokom o dva kroky vpred! Minimalné hardware požiadavky sa neudávaju ale odhad je: AMD ATHLON alebo Pentium 4 s frekvenciou 1.8ghz, pameť aspoň 1GB, grafická karta ATI alebo nVidia 256MB s podporou aspon PixelShader 2!
Oblivion klope na dvere…
Hráči RPG sa majú podľa mňa na čo tešiť! Takisto si myslím, že Elder Scrolls IV: Oblivion bude veľkým súperom k takisto veľmi očakávanej RPG-čke Gothic III. Celkový dojem Oblivionu je zaujímavy.
Skvelá grafika, veľmi dobrý príbeh, systém bojov či fyzika nám spríjemi hranie. Očakáva sa však, že Bethesda si nechala nejaké tie prekvapenia v rukáve, takže ešte budete o niečo obohatený než objavi tato gameska. Bethesda neudala presný dátum vydania ale očakávam, že sa tento klenot RPG roku 2006 objaví okolo 24. Marca 2006.
Očakáva sa nominácia na hru roku a dúfam, že sa fanúšici RPG poriadne pri Oblivione zabavia.
Pozor, brány Oblivionu sa otváraju…