Druhý diel tohoto nelineárneho RPG, ktorý ani tak nemá byť klasickou hrou na hrdinu, ako skôr simulátorom úlohy, ktorú si si sami definujete. V praxi to znamená, že pokiaľ budete obchodovať s kupcom, ktorý svoju maringotku zastavil na čistine v lese, časom si tam postaví dom a behom nejakých desiatich rokov tam bude malá dedinka. Pokiaľ ho ale naopak okradnete a zabijete, čistina spustne a postupne zarastie lesom.
Fable 2 sa odohráva behom nejakých 50 rokov a po celú tú dobu sa jednotlivé lokality vyvíjajú podľa zásahov hráča. V súvislosti s herným svetom sa tvorcovia rozhodli umožniť hráčovi, aby kúpil čokoľvek. Môžete si kúpiť chatrč v lese, domček v dedine, hrad v meste alebo dokonca i jaskyňu. Pokiaľ si kúpite hrad, stanete sa zároveň pánom mesta v jeho okolí. Pokiaľ sa zástupcovia daného mesta doposiaľ hádali s cirkevnými hodnostármi z blízkeho kostola, kúpte i kostol - problém vyriešený.
Tvorca série, Peter Molyneux chce, aby ste nehrali len skrz nejaký predpísaný svet a príbeh, chce aby ste hrali skrz poctivú simuláciu. To je podľa neho pravé next-gen RPG. Každý dobrý príbeh stojí na bohato vykreslených postavách, ktoré sa chovajú prirodzene.
V hre Fable 2 môžete mať sex. Tentokrát je tiež možné rozhodnúť, či si vezmete ochranu proti počatiu alebo nie. Pokiaľ si ju nevezmete, najskôr založíte rodinu. Skvelé na tom je, že pokiaľ ste si na začiatku hry vybrali ženskú postavu, tak budete môcť poprvýkrát v histórii hier otehotnieť. Vaša rodina potom môže žiť v chatrči alebo hrade – podľa toho koľko im dáte peňazí. Pri živote na hrade ale môžu vaše deti začať tučnieť, pokiaľ im naďalej budete dávať príliš mnoho jedla a prostriedkov.
Súboje budú inovované predovšetkým vďaka lepšiemu fyzikálnemu modelu, múdro previazaného s návrhom hrateľnosti. Zatiaľčo doteraz ste pri šermovaní mohli seknúť skrz prostredie (múr, strom a pod.), v dvojke sa každý dotyk s prostredím presne počíta, takže aby ste sa mohli okolo seba poriadne ohánať mečom, nesmiete zostať v nejakej úzkej uličke a pod.